Gmach Główny Muzeum Narodowego miasta Krakowa przy al. 3 Maja 1 otworzył swoje podwoje przed grupą czterolatków we wtorek, 09.05.23 r. Przedszkolaki spotkały się z historykiem sztuki, pracownikiem Muzeum (Mamą Marii, wychowanki z grupy 4 – latków), która bardzo ciekawie, z wykorzystaniem tematycznych pomocy graficznych (przygotowanych wcześniej z pomocą Marysi) wprowadziła słuchaczy w niezwykły, muzealny świat. Mali, zapewne przyszli koneserzy sztuki dowiedzieli się, co i w jakim celu gromadzi się i eksponuje w muzeum, jacy są do tego niezbędni pracownicy oraz poznali cztery ważne zasady zachowania się w pomieszczeniach muzeum. Następnie Dzieci udały się do tzw. „brzucha Muzeum”, miejsca w którym znajduje się m.in. muzealna stolarnia. Panowie stolarze zdradzili kilka swoich zawodowych sekretów: jak powstają ramy do obrazów czy gabloty do eksponowania dziel sztuki oraz w jaki sposób szorstki kawałek deski przemienia się w gładki blejtram czy przybiera kształt profilu. Przedszkolaki były bardzo zainteresowane tematem, a kilkoro (wśród nich dwie dziewczynki) wyraziło chęć wykonywania w przyszłości prac ciesielskich. Kolejne schody zaprowadziły grupę do muzealnej biblioteki i magazynu z niezliczoną ilością zabytkowych już literackich egzemplarzy. Pani Bibliotekarka i Kustosz magazynu opowiedziała dzieciom o nieco innej roli biblioteki muzealnej w porównaniu z tradycyjnymi bibliotekami oraz przeczytała klasykę z polskiej literatury dla dzieci, książkę „Miś na huśtawce” autorstwa H. Bechlerowej. Ostatnią atrakcją było obejrzenie wybranych dzieł sztuki ze stałej wystawy Galerii prezentującej sztukę polską XX i XXI w. z komentarzem Pani oprowadzającej grupę. Szczególnym, estetycznym doświadczeniem dla Dzieci była możliwość „wejścia” do wnętrza obrazu i stania się przez chwilę jego żywą częścią w specjalnie przygotowanym pomieszczeniu. Serdecznie dziękujemy Mamie Marii za zaproszenie i zorganizowanie pobytu Dzieci w Muzeum, który ogromnie wzbogacił ich wiedzę, słownictwo, rozwinął zainteresowania, a przede wszystkim umożliwił rozsmakowanie się w sztuce.