W poniedziałek 25.01.21 Trzylatki zmierzyły się z przedstawieniem kolejności wybranych elementów słuchanego opowiadania o zimowym bałwanku za pomocą kodu z piktogramowymi, kolorowymi symbolami umieszczonymi na jednorazowych kubeczkach. Przed rozpoczęciem właściwego zadania Dzieci mogły wykazać się inwencją twórczą i wyobraźnią układając z kubków dowolne twory na płaszczyźnie korkowej maty lub w przestrzeni. Stworzone tęcze, mury, zamki, wieże, mosty, węże, roboty i inne konstrukcje imponowały pomysłowością ustawienia i podobieństwem do rzeczywistych obiektów. Po wysłuchaniu opowiadania o bałwanku Dzieci wyłoniły trzy najważniejsze elementy (chmurę, śnieg i bałwanka), wskazały kubeczkiz odpowiednimi symbolicznymi piktogramami i kodowały treść opowiadania ustawiając kubeczki we właściwej kolejności. Zabawy z kodowaniem są atrakcyjną dla Dzieci formą rozwijania umiejętności algorytmicznego myślenia.