Pięciolatki rozwijały logiczne, algorytmiczne myślenie poprzez rozmaite zabawy z geometrycznymi klockami Dienesa. Cechy klocków: kształt, kolor, wielkość i grubość z powodzeniem rozpoznawały po wprowadzeniu symbolicznych, graficznych kodów. Po kilku dniach zabaw z segregowaniem klocków w coraz trudniejszym stopniu, wskazanie jednego, konkretnego klocka określonego kodem graficznym (np.: duży, czerwony, gruby, trójkąt) było zupełnie prostym zadaniem. Z wyselekcjonowanych za pomocą kodów klocków (np.: dużych i czerwonych; grubych, małych, trójkątów) Dzieci tworzyły rozmaite układanki tj.: zwierzęta, potrawy, zabawki, meble czy pojazdy dając upust fantazji. Wszyscy mieli ogromną satysfakcję podczas ostatnich zajęć, gdy udało się wśród rozsypanki kilkudziesięciu klocków odnaleźć jeden konkretny określony czterema kodami, zgodnie z czterema cechami klocków.